Cum sa iti porti corect copilul




Din fericire din ce in ce mai multi parinti aleg sa isi poarte copiii. Purtatul copilului la piept are numeroase beneficii, recunoscute de catre cadrele medicale de pretutindeni; nu voi insista acum asupra acestui aspect.



Din nefericire insa, parintii nu isi poarta intotdeauna in mod corect bebelusii; in acest caz purtatul face mai mult rau copilului, putand cauza displazie de sold bebelusului, pe langa disconfortul sau si al purtatorului.




De asemenea, este foarte important ca sa nu va purtati niciodata copiii cu fata spre exterior. Si asta deoarece coloana copilului va fi curbata intr-un mod nenatural si nesanatos, capul copilului nu e sustinut adecvat, se exercita o presiune foarte mare pe simfiza pubiana/ testicule. In plus, copilul poate fi suprastimulat de multitudinea de stimuli din mediul inconjurator si nu se poate refugia la pieptul parintelui purtator pentru protectie.




Vestea proasta este ca am observat multe marsupii nesanatoase pe piata; unele tentant de ieftine, altele ridicol de scumpe si culmea, chiar de la firme care "se respecta".  Deci, un mare ASA NU pentru urmatoarele marsupii:

1. Infantino

Dupa cum se vede din imaginea de mai sus, copilului ii atarna picioarele, se sprijina de pubis; in plus, producatorul a ales in mod neinspirat pozitia cu fata la lume in care sa pozeze copilul. Deci un mare ASA NU!

2. Chipolino
Din fericire nici un copil nu a fost chinuit pentru a face reclama acestui produs. Va recomand sa nu il chinuiti nici pe al vostru.

Alte marci care am observat ca produc marsupii nesanatoase: Bertoni-Lorelli, Inglesina, Chicco, Pierre Cardin.

Cum arata totusi un sistem de purtare CORECT, SANATOS? Copilul trebuie sa stea in el cu picioarele departate, genunchii sa fie pe aceeasi linie sau chiar mai sus decat sezutul, in pozitie de broscuta, in forma de M. In plus, parintele poate sa sarute crestetul copilului. Iata si cateva sisteme de purtat sanatoase:

1. Isara

Bebelusul e purtat corect, la pieptul mamei. Pe langa faptul ca sta confortabil, va asigur ca nici spatele parintelui purtator nu va avea de suferit, ca in cazul marsupiilor nesanatoase aratate mai sus.
Am luat cadou surorii mele si ea il foloseste nu numai pentru plimbari, ci si pentru a adormi pe bebe cand e mofturici.

2. Marsupi Plus

Marsupi Plus


Si in acest tip de marsupiu bebelusul este purtat in mod corespunzator. Recomandarea producatorului este sa fie purtati bebelusi pana la 15 kg. Din experienta mea, mie mi s-a parut ca se potriveste pana pe la 10 kg.

3. Manduca


Noi avem acest tip de marsupiu de acum 5 ani. L-am purtat cu mult drag la primul copil de cand avea cinci luni si este inca in forma perfecta si il purtam si pe bebe2. Producatorul scrie ca poate fi purtat inca de la nastere in manduca, avand un reducator special; eu insa am preferat sa astept 5 luni la bebe1 si 4 luni la bebe2. Distribuie foarte bine greutatea pe spatele purtatorului, mai ales cand bretelele sunt purtate in X.

Daca vreti ceva mai ieftin si mai neconventional, insa deopotriva de sanatos, puteti opta pentru:

4. Sling cu inele:


In el mi-am purtat copilul pana la varsta de 5 luni. Singurul mic inconvenient este faptul ca nu se distribuie corect greutatea pe spatele purtatorului, avand in vedere ca slingul e sustinut de un singur umar. Mie insa mi s-a parut ideal de purtat vara pentru un copil micut.

5. Wrap elastic




Prima oara m-a speriat lungimea lui - e o bucata de material lunga de aproximativ 5 metri, care se infasoara in jurul corpului-. Cu putina practica insa ajungi sa il "montezi" la fel de repede ca si un marsupiu. Copilul insa va sta la fel de comod si de bine ca intr-un marsupiu sanatos.

6. Mei Tai/ Wrap tai



Singurul aspect de luat in considerare este acela ca wrap tai-ul/ meitai-ul poate fi purtat de copiii de peste 6 luni.

La final va urez sa va purtati cat mai mult copiii si sa va alegeti cu multa atentie sistemul de purtare!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu